Witaminy dla twojego zdrowia | Moje blogowanie

Bloguje bo to kocham

Witaminy dla twojego zdrowia

 

żeby dbać o własne zdrowie najczęściej nie wystarczy jedynie urozmaicenie diety. Ażeby z dobrym skutkiem i szybko pozbyć się niedoborów niektórych poważnych składników, warto sięgnąć po preparaty, które właściwie się wchłaniają i zapewnią zdrowie.

Jednymi z substancji, których właściwe stężenie w diecie jest bardzo niełatwe do uzyskania, są kwasy omega 3. W zwykłym jadłospisie musiałaby się wyszukać morska ryba, tymczasem nie preferuje i ma możliwość je jeść. Co więcej ich przyswajalność zmniejsza zbyt duża ilość kwasów omega 6, pochodzących zwykle z tłuszczów roślinnych. Tymczasem zbyt mała ilość kwasów omega 3 może wpłynąć na występowanie depresji, przemęczenia i chorób serca.

Do depresji przyczynić się może brak również innego składnika. Witamina d3 spełnia rolę budulcową – pomaga we wchłanianiu wapnia i wpływa na prawidłową budowę kości, ale jej niedobór w diecie ma możliwość być także przyczyną depresji. Latem tę witaminę możemy dostać naturalnie przez opalanie, jednak zimą i w okresach przejściowych należy zastanowić się nad suplementacją, szczególnie o ile w bardzo wielu przypadkach dopada nas wiosenna lub jesienna chandra.

Innym istotnym czynnikiem w naszym organizmie jest koenzym q10. Na jego suplementację nigdy nie jest za późno. Wręcz jeżeli schorzenia spowodowane niedoborem już wystąpiły, polecam mieć właściwe stężenie tego składnika we krwi. Pomaga on przede wszystkim w przypadku chorób serca. Przy tym właściwie wpływa na odporność organizmu, dlatego polecam przyjmować go przed rozpoczęciem „sezonu grypowego”. Cenne właściwości w tym zakresie ma również witamina C.

Należy sprawdzić: witamina b12.

FacebookTwitterGoogle+Share


Post a Comment